Veel gestelde vragen (FAQ)

Heeft u een vraag over een product, betalingen, bezorgingen of uw account? Bekijk dan de veelgestelde vragen en vind antwoord op de meest gestelde vragen. Indien uw vraag er niet bij staat dan kunt u ons ook altijd bereiken via onze contactformulier.

Hoe kan ik betalen vanuit het buitenland?

Als u een rekening wilt betalen vanuit het buitenland, dan dient u altijd het IBAN-nummer en de BIC-code van OmidBikes te vermelden.

Ten name van: Omid Bikes V.O.F.                                                                          IBAN:  NL83 INGB 0006 3812 23
BIC:     INGBNL2A

Hoe betaal ik via Internet?

Bij Internetoverschrijving vermeldt altijd het ordernummer (bestellingnummer). Dit vindt u op de factuur.

OmidBikes heeft het volgende rekeningnummer: NL83INGB0006381223 ten name van Omid Bikes V.O.F.

Als u betaalt via internet dan hebben wij deze binnen een aanzienlijke tijd binnen en word u product zo snel mogelijk verstuurd.

iDEAL Online betalen via uw eigen bank. Vink bij bepalingsmethode iDeal aan en volg het proces.

Ik kan niet betalen, wat nu?

Graag contact met ons opnemen door te bellen naar:

06-53855815

Of stuur een mail naar: betalingen@yamgani-shop.nl met als onderwerp:

” Fout bij betalen van (uw ordernummer) “

Hoe kan ik betalen

U kunt uw factuur op verschillende manieren betalen. U bepaalt zelf welke manier u het prettigst vindt. Lees verder in deze rubriek over de verschillende mogelijkheden.

Ideal, acceptgiro en betalen bij afhalen. Dit kan overigens zowel met pin als contant.

Hoe betaal ik met de acceptgiro

U vult onze rekeningnummer in, ondertekent de acceptgiro en verstuurt deze in uw bankenvelop.

Yamgani-shop heeft het volgende rekeningnummer: NL83INGB0006381223 ten name van Omidbikes V.O.F.

Wat is het rekeningnummer van Yamgani-shop?

Het rekeningnummer van Yamgani-shop is: NL83INGB0006381223 ten name van Omid Bikes V.O.F.

Hoe bespoedig ik een verzending als ik betaald heb dmv een internetbankieren of machtiging?

Als u gebruik maakt van internetbankieren wordt het geld meestal dezelfde of de volgende dag overgemaakt op onze rekening.
Bij een machtiging gaan er meestal 2 tot 3 werkdagen overheen.
Als u ons een schermafdruk stuurt, zien we dit als een betaalbewijs.
Een schermafdruk maakt u bijv. met het gratis programma Paint.
– ga naar het beeld wat u wilt ‘fotograferen en haal zonodig storende achtergrond weg
– klik op de knop Prt-Scrn (de knop naast de functietoetsen)
– start het gratis programma Paint via : Start – All Programs – Accessoires – Paint (dit is in Windows XP)
– plak de afbeelding in met Ctrl-V en snijd weg wat niet relevant is mbv het rechthoekig kadertje
– bewaar het bestand met File – Save As als een .jpg bestand met een relevante naam bijv ordernummer+familienaam
– stuur dit dan mee als aangehecht bestand aan ons toe via hetzelfde adres als in de orderbevestiging staat.
Uiteraard kunt u bijv ook een scherpe foto maken met uw camera en deze als afbeelding opsturen.

Hoe kan ik u bij u met een credit card betalen?

Op dit moment is rechtstreeks betalen met een creditcard (MasterCard of Visa) nog niet mogelijk. U kunt via Ideal betalen.

 

Kan ik mijn bestelling nog annuleren?

Ja dat kan.

Als u reeds een mail hebt ontvangen waarin is aangekondigd dat uw bestelling is verstuurd, kunt u de bestelling aan de deur weigeren. Deze komt dan vanzelf bij ons terug. Wij nemen dan contact met u op voor verdere afhandeling. In dit geval betaalt u de verzendkosten (€ 7,00 of 13,00).

Als u nog geen verzendmail van ons ontvangen hebt, neemt u dan contact op met onze klantenservice. Zij kunnen uw bestelling annuleren. In dit geval betaalt u niets.

Kan ik mijn bestelling ook afhalen en direct betalen?

Uiteraard! Producten kunnen op afspraak worden afgehaald bij ons. Pinnen is bij ons tijdelijk helaas niet mogelijk!

Wat is de levertijd?

Dit hangt er vanaf. Indien het product bij ons op voorraad is, dan leveren wij in principe binnen 3 werkdagen nadat de betaling bij ons binnen is.

Indien het product niet bij ons op voorraad is, dan zijn wij afhankelijk van de producent. In dat geval krijgt u van ons een email met daarin een ‘verwachte’ leveringsdatum.

Ik wil graag bestellen, maar het mandje wordt meteen geleegd!

Ook hier kan dit aan de instellingen van uw browser liggen mbt. cookies of privacy. Uw browser moet wel cookies kunnen accepteren om een bestelling te kunnen plaatsen. U hoeft niet voor uw privacy te vrezen: de communicatie tussen u en de webwinkel verloopt via een EV-SSL (herkenbaar aan de groene balk bovenin) waardoor optimale veiligheid is gegarandeerd.
Mocht het toch niet lukken, geef in dit geval dan uw bestelling per email door.

Kan ik ook telefonisch of per email bestellen?

Dat is zeker mogelijk: bel naar 06-29124848 om uw bestelling te plaatsen. Laat bij afwezigheid altijd een bericht achter, dan wordt u teruggebeld.
Of schrijf naar info@yamgani-shop.nl.

Als dit uw eerste bestelling is zullen we naast hetgene wat u wilt bestellen ook vragen naar:
– voor- en achternaam
– adres
– postcode + woonplaats (evt provincie)
– zonodig een ander adres voor waar de bestelling afgeleverd dient te worden
– telefoonnummer (zowel vast als mobiel)
– email adres van familielid of kennis
Wij maken dan voor u een account aan als u dat nog niet eerder heeft gedaan en voeren voor u de bestelling uit. Zolang u niet verhuist, hoeft u dan in het vervolg alleen nog maar de bestelling door te geven.

Als u ook nog steeds met papieren bankoverschrijvingen werkt, kunnen wij op verzoek ook per brief een factuur met acceptgiro sturen.
Eénmalige machtigingen kunt u eveneens afgeven, in dat geval wordt uw toestemming hiervoor (zoals wettelijk verplicht) op band opgenomen.
Let op: voor de eerste 3 bestellingen geldt altijd dat eerst betaald moet worden. Pas na 3 keer wordt een factuur met de bestelling meegeleverd.
Wanneer betalingen regelmatig te laat binnenkomen wordt deze regeling weer ingetrokken..

Ik heb zojuist betaald met iDeal, maar krijg geen orderbevestiging!

Na elke succesvol afgeronde bestelling krijgt u een orderbevestiging per email binnen, waarin tevens betaalinstructies staan.
Als dit niet het geval is, is de meest voor de hand liggende verklaring dat u wel een bevestiging heeft ontvangen, maar dat deze als spam wordt aangemerkt, controleer eerst uw email daarop.

Soms komt het echter voor dat een bestelling niet goed afgerond kan worden: u heeft dan waarschijnlijk niet het volledige bestelproces afgerond.

Een andere oorzaak kan zijn dat uw pc of browser niet goed omgaat met de cookie, die nodig is om vanuit iDeal terug te keren naar de webwinkel en de bestelling volledig af te ronden. Dit komt vaker voor als u 2x bent ingelogd, bijv omdat onze winkel in 2 tabbladen/browsers tegelijk open staat: sluit altijd alle andere tabbladen af bij de definitieve betaling.
Doe in deze gevallen alstublieft niets aan uw bestelling, maar neem contact met ons op per email door een bericht te sturen naar info@omidbikes.nl
Indien u was ingelogd als klant, kunnen wij in die gevallen de bestelling voor u afronden.
Als u niet ingelogd bent, kunnen wij u ook helpen, mits wij uw adres- en bestelgegevens hebben: dan voeren we de bestelling opnieuw gedetailleerd uit.

Voordat u een product gebruikt!

Graag voordat u het product in elkaar zet en/of gebruikt,eerst controleren of alles goed is en dat er geen ontbrekende onderdelen zijn.
En dat alles goed vast zit.
Nadat U hem aan heeft gezet, kan hij NIET meer retour.
Mocht er toch er iets niet goed zijn, nadat u het product gebruikt heeft. dan gaan we u natuurlijk altijd helpen om hem weer klaar te krijgen.
Graag voordat u het product gaat gebruiken, alle schroeven vast draaien. kan tijdens transport beetje los getrild zijn.
en tevens na de eerste rit.

Retourrecht

Alle goederen kunnen binnen aan ons worden geretourneerd indien deze ongebruikt en in originele staat zijn en zijn voorzien van de originele doos en verpakking.Controleer direct na ontvangst van het artikel of het onbeschadigd en compleet geleverd is. Als dit niet zo is, verzoeken wij u vriendelijk zo snel mogelijk contact met ons op te nemen om dit te melden. Het gebruiken van artikelen is uiteraard NIET toegestaan. Indien u het artikel wilt retourneren, zorg ervoor dat u het artikel niet vies maakt en in de – voor zover in originele staat en fabrieksverpakking naar ons terugstuurt. Dit bespaart u en ons, in het geval van een klacht, tijd en moeite. Na ontvangst van uw retourzending wordt het aankoopbedrag van het betreffende artikel zo spoedig mogelijk teruggestort, doch uiterlijk binnen 30 dagen.

U kunt het afgeven bij een PostNL punt. U kunt hier kijken waar de voor u dichtstbijzijnde PostNL punt gelokaliseerd is.

Hoe lang duurt het voor ik mijn bestelling ontvang?

U kunt op elk willekeurig tijdstip bestellen, maar bestellingen worden alleen maandag tot en met vrijdag verstuurd per Post NL.
Wij leveren slechts uit indien de betaling voor uw bestelling op onze bankrekening is bijgeschreven via iDeal, eenmalige machtiging (alleen binnen Nederland), bankoverschrijving of via PayPal (liever niet ivm hoge provisiekosten) .
Indien het bedrag voor 16.00 uur is bijgeschreven, wordt uw bestelling nog diezelfde dag aangeboden bij PostNL.

Wat gebeurt er als een product niet op voorraad is?

Gelukkig komt dit wegens uitstekend voorraadbeheer zelden voor.
Als een product onverhoopt niet op voorraad is wegens onverwacht grote vraag of omdat het bij de leverancier eveneens is uitverkocht, wordt uw bestelling in delen verzonden.
Datgene wat wel op voorraad is, wordt meteen uitgeleverd en de rest wordt nagezonden.

De status van uw bestelling kunt u inzien door u aan te melden en uw bestelgeschiedenis in te zien.
In het veld ‘shipping method‘ (verzendmethode) staat vermeld welk supplement nageleverd wordt en eveneens op welke datum het waarschijnlijk binnen zal komen.
Mocht u zich niet hebben geregistreerd, dan kunt u de te verwachten leverdatum ook per individueel supplement bekijken, door te letten op het kopje ‘Beschikbaarheid’, direct onder de productnaam.
Daar staat dan een datum of een levertermijn vermeld.
Mocht de wachttijd te lang worden, dan kunt u uw geld terugkrijgen of een alternatief product kiezen.

Ik wil graag het pakketje afgeleverd hebben op een ander adres!

U kunt zelf aangeven waar uw pakket afgeleverd moet worden, met of zonder handtekening voor ontvangst: op uw werk, bij uw ouders, vrienden of buren.
Houd er bij een werkadres als verzendadres rekening mee dat een bestelling pas wordt verzonden als een betaling binnen is.
Betaling na 12 uur via een bankoverschrijving betekent vrijwel altijd dat een bestelling pas 1 dag later wordt verwerkt.
Let op: houd wel rekening met uw eigen werkdagen. Verzending op vrijdag is niet handig ivm uitlevering op zaterdag.
Opm.: In het verleden hebben we ook PakjeGemak aangeboden, maar dat bleek tot vertraging en verwarring te leiden, oa. omdat er niet gekozen kon worden voor een specifiek PostNL-servicepunt en het pakje zelfs eerst toch bij het huisadres werd aangeboden.
U kunt beter ZELF afspreken met de beheerder van een servicepunt (kan ook van een andere aanbieder zijn), dat men voor u pakjes accepteert en dat adres dan ook aanbieden.

Wat kan ik verwachten als ik vaste klant bij u word?

Als u vaker bij ons bestelt, kunt u profiteren van allerlei voordelen die anderen niet hebben.
kwantumkorting: vanaf het moment dat u zich registreert, kunt u gebruik maken van kwantumkorting op voorwaarde dat u bent ingelogd en niet met Paypal betaald heeft.
later betalen: vanaf de vierde bestelling kunt u ook achteraf uw rekening betalen, tenzij u veel te laat betaalt, daarna moet u eerst weer 4x op tijd betalen.
klantenkorting: wanneer u vaak bij ons besteld heeft, krijgt u op een gegeven moment ook recht op extra vaste klantenkorting. Het moment waarop dat gebeurt is afhankelijk van uw bestedingspatroon.
Wanneer u een inhoudelijk waardevol review plaatst, krijgt u direct na de volgende bestelling korting.

gratis verzending ook bij handtekening voor ontvangst of kleine bestellingen: als u al vaste klantenkorting krijgt en in NL of België woont, kunt u na langere tijd ook in aanmerking komen voor gratis verzending ongeacht de hoogte van bestelling. Dit geldt helaas niet niet voor rembourszendingen.

Indien u na het lezen van de vele voordelen van vaste klantenkorting besluit om over te gaan van een betaling via Paypal naar iDEAL/MrCash of een simpele bankoverschrijving, krijgt u na 3 bestellingen dezelfde privileges als alle anderen.
Omgekeerd worden deze ingetrokken als u besluit via Paypal te betalen of veel te laat betaalt.

Overigens zijn we grote fans van Paypal, het is heel eenvoudig en betrouwbaar in het gebruik, maar we houden niet van de hoge kosten: 4,5% over willekeurig welk bedrag wordt heel veel zodra het om meer dan 50 euro gaat. Zeker als je weet dat een eenvoudige bankoverschrijving naar onze NLse of Belgische bankrekening vrijwel gratis is en minder dan 24 uur in beslag neemt.
De tijdsduur en kosten voor anderen binnen de EG zijn ook niet noemenswaardig veel hoger. Als dat wel zo is, moedigen we u aan om Paypal te blijven gebruiken: uiteindelijk zult u ook bepaalde voordelen ontvangen alleen gaat dat veel langer duren.

Waarom zou ik mij als klant registreren?

Registreren is vooral zinvol omdat u dan bij volgende bestellingen het hele bestelproces veel sneller kunt doorlopen. Ook kunt u op deze wijze inzien wat de status van uw huidige bestelling is:
– pending: uw bestelling is nog niet verwerkt
– processed: uw bestelling is verwerkt en wordt verzonden zodra de betaling binnen is
– filled: uw bestelling is verzonden
– cancelled: uw bestelling is geannuleerd

Daarnaast kunt u dan raadplegen wat u in het verleden besteld heeft.

Bij registratie kunt u naast uw eigen (woon)adres zonodig ook een alternatief afleveradres opgeven.
Ook kunt u zich (vrijwillig) aanmelden voor onze nieuwsbrief.

Tot slot komt u alleen bij registratie na verloop van tijd in aanmerking voor een bescheiden vaste-klantenkorting en daarnaast gelden kwantumkortingen ook alleen voor wie zich geregistreerd heeft.

Let wel: om deze korting uiteindelijk ook te ontvangen, moet u zich bij een bestelling ook aanmelden (inloggen): anders herkent het systeem u niet en wordt de korting niet toegekend.
Wie met Paypal betaalt, komt helaas niet voor vaste klanten korting in aanmerking.

Ik kan niet inloggen!

Niet kunnen inloggen kan een aantal redenen hebben:
1. u bent uw gebruikersnaam of wachtwoord vergeten: in dat geval kunt u dit probleem zelf oplossen via deze link :[wachtwoord of gebruikersnaam kwijt]
of
2. u heeft een aantal keren de verkeerde gebruikersnaam of wachtwoord gebruikt en daarmee de limiet overschreden. Dan wordt tijdelijk uw account geblokkeerd. Neem in dat geval contact met ons op via email (info@omidbikes.nl) of per telefoon [076-5321977]. Wij zullen uw account dan de-blokkeren.